Bivacul Cesare Fiorio

De la Wikipedia, enciclopedia liberă.
Salt la navigare Salt la căutare
Bivacuri Cesare Fiorio
Locație
Stat Italia Italia
Altitudine 2 810 m slm
Locație Courmayeur
Lanţ Masivul Mont Blanc , în Alpii Graian
Date generale
Inaugurare 1952 (vechiul bivac)
1973 (nou bivac)
Proprietate CAAI
Perioada de deschidere Mereu deschis
Capacitate 6 paturi (bivac vechi)
24 paturi (bivac nou)

Bivacurile Cesare Fiorio sunt situate în municipiul Courmayeur , în Val Ferret , în masivul Mont Blanc , la 2810 m slm.

Vechiul bivac, construit în 1952, este o construcție clasică din lemn și tablă, situată la aproximativ 50 de metri sub noul bivac. Noul bivac, construit în 1973, are 24 de paturi și un mediu mai spațios și mai plăcut, ceea ce îl face mult mai preferabil vechii clădiri.

Acces

Diferența de altitudine este de 1050 metri, iar timpul estimat de întoarcere este de 5,30 ore.

De la Courmayeur ajungeți la Arp Nouva (pron. Arnùva ) și continuați lăsând pe stânga cărările către bivacul Comino și refugiul Dalmazzi, continuând pe drumul către refugiul Elena . După două îndoiri cu ac de păr, una este tăiată cu o comandă rapidă. De la o răscruce de drumuri (2020 m) părăsiți pistele de muluri către refugiu și luați calea către bivac (indicatorul de traseu nr. 24) care ajunge la morena ghețarului Pré de Bar și continuă într-o mică vale plată, la sfârșitul căruia începeți să urcați de-a lungul unei cărări care urcă în dreapta defileului care coboară din Petit col Ferret .

O întindere abruptă și obositoare între aflorimentele de piatră de șist este urmată de terase ierboase, dincolo de care ajungeți la Petit Col Ferret la jumătatea drumului. Înainte de trecere o potecă se ramifică spre stânga la jumătatea dealului. Urmați-l în jurul unei creaste care coboară din Punta Allobrogia și continuați de-a lungul stâncilor și câmpurilor de zăpadă. După o întindere mai abruptă ajungeți la cei doi bivaci Fiorio.

Coborârea durează 2,15 ore.

Ascensiuni

Bivacurile sunt punctul de plecare pentru ruta normală a Mont Dolent (PD / PD +).