Pizzo del Diavolo della Malgina

De la Wikipedia, enciclopedia liberă.
Salt la navigare Salt la căutare
Diavolul Malgina.jpg
Pizzo del Diavolo din Malgina și Valmorta
Stat Italia Italia
regiune Lombardia Lombardia
provincie Bergamo Bergamo
Sondrio Sondrio
Înălţime 2 924 m slm
Lanţ Alpi
Coordonatele 46 ° 05'05.5 "N 10 ° 02'48" E / 46.084861 ° N 10.046667 ° E 46.084861; 10.046667 Coordonate : 46 ° 05'05.5 "N 10 ° 02'48" E / 46.084861 ° N 10.046667 ° E 46.084861; 10.046667
Prima dată de înălțare 1 septembrie 1876 [1]
grup Grupul Coca
Subgrup Grupul Barbellino
Cod II / C-29.IA.2.a

Pizzo del Diavolo della Malgina este un munte din Alpii Orobie cu o înălțime de 2.924 m deasupra nivelului mării , situat de-a lungul bazinului hidrografic dintre provinciile Bergamo și cel al Sondrio . Este situat la est de dantela Coca , în zona care include cele mai înalte vârfuri ale lanțului Orobic (în ordinea înălțimii este al șaselea vârf al grupului).

Accesări

Modul normal de a ajunge la vârf este lung, dar ușor. Începe de la Valbondione urmând calea care duce la Refugiul Curò .

Ajungând la refugiu, puteți opta pentru două trasee: prima, mai scurtă, dar mai abruptă, presupune traversarea barajului ENEL al lacului Barbellino trecând pe poteca de mai jos și continuând până la lacul Valmorta. După ce ajungeți la lac, faceți dreapta, adică spre est, și urcați pe Valmorta până la câmpul principal de zăpadă care este chiar sub Pizzo del Diavolo della Malgina. Treci apoi câmpul de zăpadă ținându-te la stânga (partea de nord) și, odată ajuns la stânci, urci de-a lungul cărării, care este foarte abruptă și constă în cea mai mare parte din sol pietros abrupt, până când ajungi pe vârf.

Cu toate acestea, calea recomandată este a doua, ruta normală, mult mai ușoară și mai panoramică, care include, odată ce ajungi la refugiul Curò , continuarea cărării care duce la Lacul Natural Barbellino , învârtind întregul lac Barbellino spre sud și continuând de-a lungul cărării până ajungi la ocolirea către lacul Malgina, o cărare care merge la stânga spre nord. Ocolirea este situată la jumătatea distanței dintre lacul Barbellino și lacul natural Barbellino .

Continuați de-a lungul cărării până ajungeți la lacul Malgina : de aici luați calea spre stânga, îndreptându-vă spre nord-vest și urcați de-a lungul terenului pietros până la câmpul de zăpadă. Apoi urmați calea care merge spre dreapta spre trecătoarea din estul Diavolo della Malgina (Falso passo della Malgina). Ajuns la trecător, urmați poteca care urcă de-a lungul burții sudice a Pizzo până ajungeți pe vârf.

Panoramă

De pe vârf, când cerul este senin, vă puteți bucura de o panoramă vastă. Spre sud, Monte Gleno apare maiestuos, cu Pizzo Recastello și Pizzo Strinato de ambele părți și mai jos lacul Malgina și lacul Gelt . La est puteți vedea Muntele Torena , dincolo de care se deschide Valle di Belviso, cu izvoarele Serio la nord. La vest, pe de altă parte, există o vedere splendidă a caprei și a Pizzo Coca , în timp ce Valtellina se deschide spre nord.

Galerie de imagini

Notă

1. ^ Angelo Gamba, Antonio Baroni, ghidul montan , Municipalitatea San Pellegrino Terme, 2002, p. 23.