Bivacul Davide Salvadori

De la Wikipedia, enciclopedia liberă.
Salt la navigare Salt la căutare
Bivouac Davide.jpg
Bivac Davide; în spatele sts. Sèllero și Borga.
Locație
Stat Italia Italia
Altitudine 2 645 m slm
Date generale
Proprietate Clubul Alpin Italian , secțiunea Santicolo
Management nepăzit
Perioada de deschidere permanent
Capacitate 12 paturi

Bivacul Davide Salvadori este un bivac situat în municipiul Corteno Golgi ( BS ), la 2645 m slm în nord-estul Alpilor Orobie . Acționează ca un punct de sprijin de-a lungul cărării din 4 iulie . [1] [2] [3]

Istorie

Refugiul a fost dorit și construit în primăvara anului 1994 de către familia Salvadori, în colaborare cu CAI din Santicolo , US Corteno Golgi și numeroși voluntari în memoria tânărului Davide Salvadori, care a murit într-un accident rutier în toamna anului 1992. Prin voința sa părinți, numele structurii este „Bivacco Davide”, așa că apare pe semnele și hărțile oficiale.

Plită și dulap cu scule

Caracteristici

Bivacul este situat la 2645 m slm la Passo del Torsoleto, care leagă Val Paisco de Val Brandet .

Este o construcție solidă din lemn acoperită cu tablă. În interior sunt 12 paturi, pături de lână, papuci, doze, vase și tigăi și o mică sobă GPL alimentată cu cartușe pentru a fi străpuns (se recomandă să le luați înainte de plecare). Apa este disponibilă la Refugiul Torsoleto sau coborând 15 minute spre Val Brandet în direcția lacului Pìcol.

Accesări

Principalele accesuri sunt din nord, în special din văile Sant'Antonio din municipiul Corteno Golgi . Cea mai directă este de la Val Brandet prin Malga Casazza (1474) și Lago di Pìcol (2378). Alte două sunt de-a lungul Alta Via n. Calea 7 - 4 iulie : prima din nord-vest prin Val Campovecchio, Malga Culvègla (1830) și Passo Sèllero (2438); al doilea din nord-est prin Piz Tri (2308) și Passo Salina (2433). Duratele călătoriei sunt de câteva ore. Pentru detalii și toate informațiile specifice, consultați prospectul dedicat Bivacului Davide (disponibil la punctele de informații din Corteno Golgi ) și hărțile de drumeții.

Accesul din sud are loc începând din orașul Loveno (BS), situat la 1290 m slm. Urmați calea marcată 160 care se dezvoltă inițial într-un pădure, pentru a continua printre pășuni. La o altitudine de 2010 m slm este posibil să continuați de-a lungul a două trasee: pe dreapta cel mai scurt și mai abrupt, pe stânga cel mai lung și mai ușor. Acesta din urmă trece prin Refugiul Torsoleto , situat la o altitudine de 2390 m slm. Timpul de călătorie pentru ambele trasee este de aproximativ 4 ore în sus și 3 ore în jos. Dificultatea este E.