Giusto Gervasutti bivouac la Fréboudze

De la Wikipedia, enciclopedia liberă.
Salt la navigare Salt la căutare
Bivouac Gervasutti.jpg
Noul bivac
Locație
Stat Italia Italia
Altitudine 2 835 m slm
Locație Courmayeur
Lanţ Masivul Mont Blanc , în Alpii Graian
Coordonatele 45 ° 52'33,64 "N 7 ° 00'47,09" E / 45,87601 ° N 7,01308 ° E 45,87601; 7.01308 Coordonate : 45 ° 52'33.64 "N 7 ° 00'47.09" E / 45.87601 ° N 7.01308 ° E 45.87601; 7.01308
Date generale
Inaugurare 1948
Proprietate Secțiunea SUCAI din Torino , apoi secțiunea CAI din Torino
Perioada de deschidere mereu deschis
Capacitate 12 paturi
Hartă de localizare

Bivacul Giusto Gervasutti este situat în municipiul Courmayeur , în Val Ferret , în masivul Mont Blanc , la 2835 m slm.

Istorie

Construită în 1948 în lemn și tablă, cunoscută și sub numele de coliba Gervasutti, a înlocuit vechiul bivac Fréboudze care se afla chiar mai jos, la o altitudine de 2360 m. A fost renovat în 1966 . La 10 octombrie 2011 a fost înlocuit cu un nou bivac modern și futurist. [1]

Caracteristici și informații

Este situat pe o mică insulă stâncoasă care iese din ghețarul Fréboudze și poartă numele după alpinistul Friulian Giusto Gervasutti .

Noul bivac este realizat cu o coajă sandwich compozită modulară și organizat intern în patru medii (intrare, sufragerie, 2 cămine cu 12 paturi) pentru un total de treizeci de metri pătrați de 1980 kilograme de greutate. A fost proiectat pentru a fi construit în întregime în aval, transportat cu elicopterul și instalat cu operațiuni minime la fața locului. Această abordare constructivă, derivată din experiențele nautice și aeronautice, va permite noului bivac să reziste condițiilor de înălțime mare în timp. Electricitatea este produsă de unități fotovoltaice cu acumulatori de ultimă generație. Va fi activ un sistem dedicat de autodiagnosticare și detectare a datelor de mediu interne și externe, precum și un punct de apel de urgență.

Noul bivac Gervasutti proiectat de arhitecții Luca Gentilcore și Stefano Testa face parte din proiectul Leap (Living Ecological Alpine Pod) al cărui scop este de a crea bivoci modulari și eco-sustenabili.

Accesări

Urcarea la bivacul Gervasutti este poate cea mai interesantă de acest fel din partea italiană a Mont Blanc . Traseul necesită atenție în stâncile părții inițiale, la poalele defileului Mont Greuvetta și pe ghețar, care devine mai chinuit în fiecare an. Itinerarul are un caracter alpinist (F / PD în funcție de condiții) în secțiunea finală.

De la Lavachey (1642 m) continuați în direcția Arp Nouva (sau Arnouvaz ), faceți stânga și traversați podul peste Dora di Ferret . Imediat după aceea, virați la dreapta și urmați poteca indicată de rare semne galbene care traversează o pădure de zada și continuă pe versanții morenei dominate de ghețarul Frébouze . Poteca urcă în dreapta pantei, ajunge la stânci și traversează un pârâu. Te ridici pe stânci, traversezi un pârâu de dale (gradul II) și continui pe teren abrupt până la poiana în care se afla bivacul Fréboudze (2360 m, 1,45 ore). Aici începe o traversare prin pietre și câmpuri de zăpadă spre ghețarul Frébouze , la care se poate ajunge după ce treceți sub un defileu abrupt și periculos bătut de descărcări frecvente. Ajuns la ghețar (aproximativ 2550 m, 0,45 ore), urcați-l îndreptat spre stânga și întoarceți-vă mai sus la dreapta (crevase) spre stâncile în care se află bivacul (2870 m, 1 oră). Dacă bergschrundul este foarte deschis, trebuie să urcați în dreapta și să ajungeți la stâncile din vârf.