Muntele Valletto

De la Wikipedia, enciclopedia liberă.
Salt la navigare Salt la căutare
Avvertenza
O parte din conținutul afișat ar putea genera situații periculoase sau daune. Informațiile au doar scop ilustrativ, nu sunt îndemnatoare sau didactice. Utilizarea Wikipedia este pe propriul dvs. risc: citiți avertismentele .
Vedere a Muntelui Valletto de pe creasta care îl leagă de Muntele Triomen
Stat Italia Italia
regiune Lombardia Lombardia
provincie Bergamo Bergamo
Sondrio Sondrio
Înălţime 2 371 m slm
Lanţ Alpi
Coordonatele 46 ° 01'26.91 "N 9 ° 35'16.11" E / 46.024143 ° N 9.587808 ° E 46.024143; 9.587808 Coordonate : 46 ° 01'26.91 "N 9 ° 35'16.11" E / 46.024143 ° N 9.587808 ° E 46.024143; 9.587808
Hartă de localizare
Supergrup Lanțul Corno Stella-Tre Signori-Grigne
grup Grupul Ponteranica
Cod II / C-29.IB.5

Mount Valletto (2371 m ASL ) este un munte situat în Alpii Orobie de-a lungul bazinelor hidrografice care separă de sus Brembana Valea de la Val Gerola , un afluent al Valtellina și, împreună cu Muntele Triomen și Muntele Ponteranica , ajută la formarea bazinului pe care închide lacurile Ponteranica .

Accesări

Muntele Valletto văzut din Muntele Avaro

Modul normal de a ajunge la vârf începe de la Gerola Alta , în provincia Sondrio .

Pentru a ajunge la el în loc de la refugiul Cà San Marco , din provincia Bergamo, urmați calea 101 spre vest și mai departe, continuați ușor în sus până ajungeți în pasul Verrobbio la 2.022 metri deasupra nivelului mării. După traversarea pasului, continuați de-a lungul cărării care traversează partea superioară a văii îndreptându-se spre nord-vest până la pasul Forcellino (2.050 m) și coborâți până la lacul Pescegallo subiacent (1862 m). Aici trebuie să traversați barajul și să mergeți de-a lungul părții de nord a lacului. Coborâți spre lacul Casera Pescegallo (1.778 m) și treceți creasta spre est pentru a continua spre sud, învârtind valea de la poalele Muntelui Ponteranica . Odată ajuns în centrul văii, urcați spre sud-est până la prima creastă. De aici, continuați în direcția sud-est urcând spre creastă și apoi în direcția sud-vest până la trecătoarea de sub vârf, la care se poate ajunge printr-o ultimă urcare abruptă și scurtă.

Traseul panoramic, însă, marcat de poteca 101 este bine accesibil de la poteca 107 care se ridică din zona de competență Ornica, atât din oraș (mai solicitant), cât și de pe drumul care urcă la etajele Avaro di Cusio, care, odată ce Salmurano urcă pe bazinul hidrografic dintre tranșee vechi și taie la jumătatea pantei pentru a intra în pășunea muntelui Valletto, continuând apoi spre pasul San Marco sau spre câmpiile Avaro di Cusio.

Acest itinerar a fost parcurs iarna. Zona de sub Muntele Ponteranica prezintă un risc ridicat de avalanșe.