Bivacul Lorenzo Borelli - Carlo Pivano

De la Wikipedia, enciclopedia liberă.
Salt la navigare Salt la căutare
Bivacul Lorenzo Borelli și Carlo Pivano
Bivouac de la Noire
Locație
Stat Italia Italia
Altitudine 2 310 m slm
Locație Courmayeur
Lanţ Masivul Mont Blanc , în Alpii Graian
Coordonatele 45 ° 48'25,74 "N 6 ° 54'32,36" E / 45,80715 ° N 6,90899 ° E 45,80715; 6.90899 Coordonate : 45 ° 48'25.74 "N 6 ° 54'32.36" E / 45.80715 ° N 6.90899 ° E 45.80715; 6.90899
Date generale
Inaugurare 1923
Proprietate Clubul Alpin Academic Italian
Perioada de deschidere întotdeauna deschis, rulează de la mijlocul lunii iulie până la mijlocul lunii septembrie
Capacitate 25-30 de paturi
Hartă de localizare
Site-ul web

Bivacul Lorenzo Borelli și Carlo Pivano sau (în franceză ) Bivouac de la Noire [1] - referitor la Aiguille noire de Peuterey) este situat în Val Veny la 2.325 m slm în masivul Mont Blanc aparținând municipiului Courmayeur .

Istorie

Fabricat pentru prima dată în 1923 , a fost complet reconstruit în 1969 . Bivacul poartă numele alpinistilor Lorenzo Borelli , unul dintre primii președinți ai Clubului Alpin Academic Italian , și al lui Carlo Pivano .

Caracteristici și informații

Bivacul este situat la marginea nordică a bazinului Combalet (sau Fauteuil des Allemands ), în masivul Mont Blanc. Construcția actuală este realizată din piatră , lemn și tablă . Echipat cu pături, saltele și ustensile de bucătărie, are iluminat datorită unui sistem fotovoltaic . Apa este derivată din pârâul din apropiere care coboară din Combalet .

Accesări

Foarte abrupt în partea centrală, itinerariul actual pentru bivac include secțiuni expuse și dificile.
De la Courmayeur (1224 m), urmați drumul Val Vény până la podul Perthud (1489 m). Dincolo de pod, drumul traversează o pădure și ajunge în lunca cu vedere de case și campingul Peutérey (1507 m). Urmați un drum de pământ spre stânga, apoi începeți să urcați lângă pârâul care coboară din Combalet. Poteca (indicatorul nr. 19) urcă în dreapta cursului de apă, trece prin bolovani mari, se îndoaie spre stânga și ajunge la baza stâncilor (1900 m, 1 oră). Treci de o primă secțiune ajutată de un lanț metalic, apoi continui fără dificultate până la poalele celei mai abrupte zone. Cea mai provocatoare întindere începe într-un val, se deplasează spre stânga, apoi revine la dreapta la o primă scară, merge din nou la dreapta, depășește o a doua scară, apoi continuă pe o cale din ce în ce mai aeriană. Dintr-o sculptură traversați o placă impresionantă ajutată cu un lanț oblic, apoi priviți deasupra Combaletului și a bivacului. Continuați pe calea ușoară care urcă din nou scurt, traversați la dreapta pe valea detritică care mărgineste fața sudică a Aiguille Noire de Peuterey spre pârâu și apoi urcați din nou spre bivac (2325, 1.30 ore). Întoarcerea are loc înapoi de-a lungul aceluiași itinerariu ca și călătoria de ieșire.