Traseu normal către Gran Sasso

De la Wikipedia, enciclopedia liberă.
Salt la navigare Salt la căutare
Traseu normal către Gran Sasso d'Italia
Gran sasso.jpg
Marele Corn al Gran Sasso d'Italia (partea Teramo)
Locație
Diferența de altitudine 782 m
Ziua inaugurarii 1573
Avvertenza
O parte din conținutul afișat poate genera situații periculoase sau daune. Informațiile au doar scop ilustrativ, nu sunt îndemnatoare sau didactice. Utilizarea Wikipedia este pe propriul dvs. risc: citiți avertismentele .

Traseul normal către Gran Sasso d'Italia este traseul tipic și mai puțin dificil de urcare către vârful de vest al Corno Grande , cel mai înalt vârf al masivului montan din Gran Sasso al Italiei și al tuturor Apeninilor continentali [1] : este dintr-un traseu de drumeții cunoscut de mult, care reia prima urcare oficială efectuată pentru prima dată la 19 august 1573 de bolognezul Francesco De Marchi , inginer de curte al Margaretei de Austria , care se afla la L'Aquila , în urma suveranului, după fiind stabilit acolo în urma numirii ca guvernator al orașului de către fratele ei Filip al II-lea .

Descriere

Corno Grande din Sella di Monte Aquila
Via delle Creste-Ovest del Corno Grande (în prim plan Pizzo Cefalone (dreapta) și Monte Portella (stânga) cu Campo Pericoli în stânga jos, Conca degli Invalidi și Val Maone în dreapta jos, Conca Aquilana în fundal

O parte din vârful Campo Imperatore (2130 m deasupra nivelului mării ) până la vârful Corno Grande de Vest (2912 m), înainte de a merge pe Brecciaio Sud-Vest și apoi pe vastul Brecciaio versantul nord-vestic al Big Horn. Prin urmare, diferența totală de înălțime a ascensiunii este de 782 m, dificultatea este evaluată ca EE în scara dedificultate a drumeției și timpul de călătorie este estimat în 3/4 ore de urcare și 2/3 ore de coborâre. Plecând de la Campo Imperatore, drumul continuă de-a lungul unei cărări bine marcate care trece de-a lungul grădinii botanice și a observatorului astronomic și urcă spre refugiul Duca degli Abruzzi ; chiar înainte de refugiu, calea se bifurcă și drumul către vârf continuă spre dreapta (abandonând astfel calea spre refugiu).

Traseul merge mai întâi ușor în jos, apoi în sus pe versanții Muntelui Portella până ajunge la șaua Muntelui Aquila (2335 m slm ). Din șa (ignorând o altă potecă din stânga, care revine la refugiul Duca degli Abruzzi), continuați către o nouă răscruce de drumuri: aici continuați (evitând calea din stânga care duce la refugiul Giuseppe Garibaldi , cel din dreapta care duce la vârful Muntelui Aquila și cel din dreapta care duce la traseul direct al Corno Grande) pe o potecă de pietriș abrupt treptat care urcă breccia de sud-vest până la șaua Brecciaio (2506 m slm), la piciorul creastei de vest a Corno Grande.

La șa este o potecă în stânga care merge spre via ferrata Brizio (perfect amenajată și sigură) și una în dreapta care urcă pe via delle Creste-Ovest : ignorându-le pe amândouă, continuați drept, pe o pantă de creștere abrupt, până la a intra în Conca degli Invalidi cu vasta brecie de nord-vest pentru a urca. Din acest bazin, luați calea din dreapta în sus, pe o pantă pietrișă care constituie partea de nord-vest a Corno Grande. Odată ce ați ajuns la creastă, veți găsi bazinul ghețar Calderone din stânga și, continuând drept, veți ajunge rapid la Summit-ul de Vest (2912 m slm ).

Căi alternative

Traseul normal este cel mai simplu, dar și cel mai lung traseu pentru a ajunge la Summitul de Vest al Corno Grande . Alternativ, este posibil să urmați alte două trasee, mai scurte, dar cu dificultăți tot mai mari: traseul de creastă de vest și traseul direct, toate începând de la Campo Imperatore , trecând prin Campo Pericoli . Există un alt traseu care urcă din partea de nord a Prati di Tivo , începând de la Madonnina del Gran Sasso, trecând pe lângă refugiul Carlo Franchetti și călătorind prin valea Cornacchie între Corno Grande și Corno Piccolo , șaua celor două Corni și Passo del Cannone . Cele trei vârfuri minore din Corno Grande : vârful central (2893 m slm ), vârful estic (2903 m slm ) și Torrione Cambi (2875 m slm ) pot fi atinse prin numeroasele trasee stâncoase care urcă pe Paretone și bazin . al ghețarului Calderone .