Monte Stella (Alpi Maritimi)

De la Wikipedia, enciclopedia liberă.
Salt la navigare Salt la căutare
Monte Stella
Stat Italia Italia
regiune Piemont Piemont
provincie Pană Pană
Înălţime 3 262 m slm
Lanţ Alpi
Coordonatele 44 ° 10'58,58 "N 7 ° 18'25,83" E / 44,182939 ° N 7,307175 ° E 44,182939; 7.307175 Coordonate : 44 ° 10'58.58 "N 7 ° 18'25.83" E / 44.182939 ° N 7.307175 ° E 44.182939; 7.307175
Hartă de localizare
Mappa di localizzazione: Italia
Monte Stella
Mappa di localizzazione: Alpi
Monte Stella (Alpi Maritimi)
Date SOIUSA
grup Grupul Argentera
Subgrup Masivul Argenterei
Cod I / A-2.1-B.6.a

Muntele Stella (3262 m [1] ) este un munte din Alpii Maritimi . Aparține grupului Monte Argentera , din care formează cel mai nordic vârf de pe creasta principală.

Caracteristici

Este situat în valea superioară a Gesso , pe creasta care împarte văile Gesso della Valletta și Gesso di Entracque . Summitul se află la granița dintre orașele Entracque și cea a lui Valdieri .

Este situat la nord-vest de punctul Gelas din Lourousa , care este el însuși cel mai nordic dintre punctele de seră Argentera . Porțiunea de creastă dintre acești doi munți, orientată spre sud-vest de Muntele Stella, este întreruptă de colul Col Coolidge , punctul culminant al gropii subiacente Lourousa . De la munte, creasta se îndreaptă cu un arc larg mai întâi spre est, apoi spre sud-est, coborând în bazinul Chiotas de mai jos.

Din punct de vedere geologic, muntele aparține masivului cristalin al Argenterei și este compus din gneise de diferite compoziții și diferite grade de schistozitate. [2]

Ascensiunea la vârf

Avvertenza
O parte din conținutul afișat poate genera situații periculoase sau daune. Informațiile au doar scop ilustrativ, nu sunt îndemnatoare sau didactice. Utilizarea Wikipedia este pe propriul dvs. risc: citiți avertismentele .

Traseul normal se dezvoltă de la gulerul Coolidge . De aici urcați pe vârf urmând creasta. Itinerarul este alpinism , cu un grad de dificultate evaluat în PD- , cu pasaje pe stâncă până la gradul II.

Pasul Coolidge poate fi atins din partea de nord, urcând în defileul Lourousa (900 m diferență de altitudine pe zăpadă cu pante de 45 de grade, dificultate AD ) [3] sau mult mai ușor din partea sudică, urcând de la Baus platou (dificultate PD- ) urmând în cea mai mare parte traseul normal către vârful nordic al Argenterei. [4]

Un itinerar alternativ presupune urcarea pe creasta estică de la pasajul Chiapous , la care se poate ajunge și de pe platoul Baus. Acest traseu are dificultăți AD- , cu pasaje până la gradul III. Odată ajuns în vârf, este posibil să continuați și să traversați sera Argentera. [5]

Traseul Roger Poliakovic Un alt traseu are loc pe pintenul central al feței NE de 900 de metri înălțime. Direcționat la summit și realizat de Patrick Berhault și prietenii din copilărie Steve Poliakovic în septembrie 97. Dedicat tatălui lui Steve, ruta Roger Poliakovic are loc în centru și sub vârf. În fața refugiului Morelli. urcare: treceți baza direct în centru (II / III-) și ajungeți sub perete (fixare). Ia doar o dreapta direct. Un diedru (V c cu VIa pas cu bloc blocat instabil) și continuă direct (prietenii se opresc). Urcați (IVc) și continuați pintenul ușor spre stânga direct spre vârf (abs. Și se oprește la prieteni). Apoi, pintenul se îndreaptă cu câteva blocuri instabile. Continuați drept 300m spre vârf cu treptele IIIc și IV.

900m / set III / IV / pasul VI c nu este acceptat. Mediu frumos. Fără unghii. Patrick Berhault și Steve Poliakovic le 9.9 1997

Variante:

- Steve Poliakovic cu Claude Froment août 1999 De la asigurarea 1 deasupra copitei, traversați spre dreapta pentru a lua o proeminență care duce la o cornișă. Urcați placa (V) pentru a lua un diedru mai ușor pe stânga care duce la o siguranță (1 piton). Ajungeți la linia originală care duce la pintenul pe care îl urmați puțin spre stânga. Apoi deasupra cu traseul original.

- Steve Poliakovic. Mai întâi iarna. Prima ascensiune solo Urmați traseul original al zocolo-ului apoi ajungeți pe marginea din dreapta sub variantă. Urcați placa verticală direct spre dreapta spre surplomb (V, V c foarte susținut). Posibilă oprire sub acoperiș pe unghiile cu capul în jos lăsate la locul lor. Continuați puțin la stânga apoi drept pentru a ieși pe creastă. (IV a). Urmați pintenul care în timpul iernii este o urcare mixtă și apoi luați o linie directă la dreapta itinerariului Berhault-Poliakovic care în timpul iernii constă din alpinism mixt și gulii foarte interesante (împreună D sup, depinde de vreme). Ieși pe deasupra.

Steve Poliakovic, în prima ascensiune de iarnă, a preferat să coboare parțial creasta nord-vest care se învecinează cu Lourousa pentru a găsi apoi gulerul deasupra depresiunii mari care este acoperită de zăpadă și a coborî direct pentru a găsi un defileu abrupt și cu o dublă găsire a marginii începutul variantei de iarnă. Dincolo de soclul subțire de la poalele peretelui. Set frumos de iarnă. 3 unghii la locul lor. 900m. Dificultate D sup / TD inf