Monte Masoni

De la Wikipedia, enciclopedia liberă.
Salt la navigare Salt la căutare
Monte Masoni văzut de pe vârful Pizzo Zerna
Stat Italia Italia
regiune Lombardia Lombardia
provincie Bergamo Bergamo
Sondrio Sondrio
Înălţime 2 663 m slm
Lanţ Alpi
Coordonatele 46 ° 02'37.85 "N 9 ° 50'17.55" E / 46.043847 ° N 9.838207 ° E 46.043847; 9.838207 Coordonate : 46 ° 02'37.85 "N 9 ° 50'17.55" E / 46.043847 ° N 9.838207 ° E 46.043847; 9.838207
Hartă de localizare
Supergrup Alpii Orobiei de Vest
grup Grupul Masoni
Cod II / C-29.IB.4

Monte Masoni (2.663 m slm - numit și Monte Sasso ) este un munte din Alpii Orobie din Alpii Bergamaschi și Prealpi . Este cel mai înalt munte din Alpii Orobiei de Vest ; acesta este situat de-a lungul bazinelor hidrografice care separă partea superioară Brembana Valea din Valcervia , un afluent al Valtellina . Urmând creasta spre est, veți găsi Pizzo Zerna , în timp ce spre vest se află Passo di Venina .

Accesări

Avvertenza
O parte din conținutul afișat ar putea genera situații periculoase sau daune. Informațiile au doar scop ilustrativ, nu sunt îndemnatoare sau didactice. Utilizarea Wikipedia este pe propriul dvs. risc: citiți avertismentele .
Vedere din Corno Stella pe creasta care duce la Pizzo Zerna și apoi la Monte Masoni.

Acest itinerar a fost parcurs în decembrie cu ajutorul schiurilor de alpinism, piolet și cramponi.

Începe de la Carona , în valea superioară a Brembanei, de unde luați calea spre Refugiul Fratelli Calvi (calea parțial cimentată în unele secțiuni). Treceți orașul Pagliari și continuați de-a lungul drumului.

Treceți de o cascadă și puțin mai departe, după o curbă dublă, părăsiți aleea și, lângă fântână, luați poteca din stânga spre Val Sambuzza - Passo di Publino . Continuați de-a lungul cărării printr-un pădure și treceți mai multe colibe până când în cele din urmă depășiți ultima întindere de lemn de lângă Baitone .

Poteca continuă în sus pe Val Sambuzza până ajunge la un prim platou. După traversarea pajiștii, continuați pe poteca care continuă în sus până la Lago di Valle Sambuzza . Treceți pârâul emisar al lacului pe podul de lemn și continuați de-a lungul cărării care trece de-a lungul lacului spre vest. Puțin mai departe, înainte de a ajunge la bivacul Pedrinelli , mergeți de-a lungul părții de sud-vest a Pizzo Zerna, urcând treptat până ajungeți la poalele vârfului. Pârâul final este urcat cu un piolet și cramponi.

Datorită pantei abrupte din Pizzo Zerna și Monte Masoni, traseul de ascensiune este supus căderilor frecvente de avalanșe și, prin urmare, trebuie abordat numai atunci când zăpada este bine așezată.

La Monte Masoni se poate ajunge și urmând un alt itinerar, adică continuând pe drumul care de la Carona se îndreaptă spre Refugiul Fratelli Calvi până la deviația care, în stânga, se îndreaptă spre Refugiul Fratelli Longo . Continuați de-a lungul unei cărări mici și reveniți la aleea mai departe, apoi lăsați-o definitiv și luați calea care la stânga (spre nord) se îndreaptă spre Passo di Venina. Odată ce ați ajuns la creastă, urmați-o spre vest până la cruce.