Monte Torena

De la Wikipedia, enciclopedia liberă.
Salt la navigare Salt la căutare
Muntele Torena văzut din Pizzo Strinato
Stat Italia Italia
regiune Lombardia Lombardia
provincie Bergamo Bergamo
Sondrio Sondrio
Înălţime 2 911 m slm
Lanţ Alpi
Coordonatele 46 ° 05'18.1 "N 10 ° 06'10.78" E / 46.088362 ° N 10.102994 ° E 46.088362; 10.102994 Coordonate : 46 ° 05'18.1 "N 10 ° 06'10.78" E / 46.088362 ° N 10.102994 ° E 46.088362; 10.102994
Hartă de localizare
grup Grupul Coca
Subgrup Grupul Barbellino
Cod II / C-29.IA.2.a

Mount Torena, 2911 m asl , împarte sus Seriana vale din vale Pila , în cazul în care lacul care dă vale se întinde numele său spre Valtellina . Râul Serio își are originea pe Muntele Torena.

Descriere

Calea care de la Valbondione , în provincia Bergamo , duce la Torena, este destul de lungă. Luați calea către refugiul Curò , apoi înconjurați lacul Barbellino și continuați spre lacul natural Barbellino . În acest moment, există două cărări care duc spre vârful Torenei.

Primele puncte spre nord, spre vârfurile Caronella / izvoarele Serio . La refugiul pe care îl întâlnești înaintea lacului trebuie să iei calea care urcă spre nord, înconjoară lacul pe cea mai înaltă potecă, la aproximativ 100 m distanță de coasta lacului, apoi continuă spre vârfurile Caronella / Passo del Serio . La răscruce, luați pasul Serio și, înainte de a ajunge la trecere, traversați șappa și urcați de-a lungul cărării pe care o veți găsi din nou urcând pe creastă la capătul șapei. Ajungi la un prim vârf, cel mai jos, și continui de-a lungul creastei până ajungi la cruce.

Pentru întoarcere este, de asemenea, posibil să vă întoarceți la primul vârf (cel mai jos) și să coborâți pe un teren pietros abrupt în direcția Passo del Serio subiacent: odată ajuns la acesta din urmă, șuvoiul subiacent coboară și se reîntoarce pe drumul exterior.

Cea de-a doua potecă se întinde de-a lungul lacului de dedesubt și duce mai întâi la pasul Pila , apoi urcă spre stânga, adică spre nord, prin pajiști, și continuă plat până ajungi la tărâmul prin care urci în vârf.

De pe vârf vă puteți bucura de o vedere maiestuoasă asupra văii lacurilor naturale Barbellino și Barbellino. Torena este al șaselea cel mai înalt vârf din provincia Bergamo, după Pizzo Coca (3.050 m), Pizzo Redorta (3.038 m), Punta Scais (3.038 m), Pizzo del Diavolo della Malgina ( 2.924 m) și Pizzo del Diavolo di Tenda (2.914 m)

Printre primele urcări către vârful muntelui există știri despre o primă ascensiune a lui Antonio Baroni și Emilio Torri la 15 iulie 1876 de la pasul Serio [1] .

Galerie de imagini

Notă

1. ^ Angelo Gamba, Antonio Baroni, ghidul montan , Municipalitatea San Pellegrino Terme, 2002, p. 23.