Pista California

De la Wikipedia, enciclopedia liberă.
Salt la navigare Salt la căutare
Traseul principal California Trail (linie roșie groasă), care include variantele Applegate-Lassen și Beckwourth (linii roșii subțiri). În verde, traseul Oregon .
California Trail Highway Beacon.

Track of California (în engleză : California Trail) a fost una dintre principalele căi de migrație către vestul Statelor Unite la mijlocul secolului al XIX-lea , care a plecat din statul Missouri și a coborât în California . A fost folosit de peste 250.000 de coloniști și mai târziu căutători de aur pentru a ajunge la terenurile agricole și la câmpurile aurifere din California de la începutul anilor 1840 până la construirea liniilor de cale ferată la sfârșitul anilor 1860.

Traseul inițial avea multe ramuri și acoperea mai mult de opt mii de kilometri. Aproximativ 1.600 km de potecă către Marele Bazin sunt încă păstrate și au fost declarate drept traseul istoric național al Californiei, ca dovadă istorică a marii migrații în masă spre vest și este administrat de Serviciul parcurilor naționale (Serviciul parcului național) .

Descriere

Traseul traseului depindea atât de punctul de plecare al călătoriei, cât și de destinația finală din California, precum și de tipul de vehicule și de animale pe care le aduceau emigranții. Ramura principală a potecii care traversează Marile Câmpii era identică în partea inițială cu Traseul Oregon și Traseul Mormon , urcând râul Missouri , traversând starea actuală Nebraska și urmând râul Platte și apoi râul North Platte. până în prezentul Wyoming . Traseul a continuat în Wyoming de-a lungul râului Sweetwater , până a traversat diviziunea continentală a Americii la South Pass, unde traseul s-a separat de Traseul Mormon. De la pasul sudic a continuat spre nord-vest de-a lungul râului Snake până la Fort Hall în teritoriul Oregon de atunci (aproape de actualul Pocatello, sud-vestul Idaho), un fort din lemn construit în 1834 de Nathaniel Jarvis Wyeth (1802–1856), un explorator nord-american și inventator, ca întreprindere comercială, după ce a eșuat într-o misiune de a înființa posturi comerciale ascunse, colonii și posturi comerciale de somon în regiunea râului Columbia . Fortul a fost vândut în 1837 către Hudson's Bay Company .

La vest de Fort Hall, au alergat pe râul Snake până la confluența acestuia cu râul Raft , unde California Trail s-a separat de Trail Oregon. Calea California a urmat râul Raft spre sud-vest, învârtind Munții Roșii Roșii spre est, la puțin vest de Almo (Idaho) actual. Apoi s-a îndreptat spre vest, în susul râului Emigrant Canyon , intrând în regiunea Orașul Rocks (în prezent rezervația națională City of Rocks ). A trecut către cealaltă parte și a coborât o scurtă întindere de-a lungul pârâului Trail și apoi al pârâului Junction, până a ajuns la pârâul Granit, care a urcat spre vest până a ajuns la Pasul Granit. A coborât pe cealaltă parte până a ajuns la Goose Creek, care a continuat spre sud-vest, urmând curentul, de-a lungul Goose Creek, până când s-a contopit cu Little Goose Creek. Migranții au urcat pe Micul Gâscă și și-au schimbat părțile, spre sud-vest, coborând de-a lungul pârâului Rock Spring.

A trecut prin Valea Thousand Springs, apoi de-a lungul West Brush Creek până la Willow Creek, apoi la izvorul râului Humboldt din nord-estul actualului Nevada. Traseul a urmat malul nordic al Humboldt prin Nevada, trecând prin îngustul defileu Carlin, care era aproape de netrecut în vremuri de mare apă. La vest de defileul Carlin, traseul a trecut prin Pasul Emigranților , coborând prin Canionul Emigranților pentru a se alătura râului Humboldt lângă Gravelly Ford. Aici, în Gravelly, traseul s-a împărțit în două ramuri, fiecare urmând malurile nordice și sudice ale râului. Ambele sucursale s-au întors pentru a se alătura Baroului Humboldt.

Traseul a continuat pe râul Humboldt până la izvorul său în Humboldt Sink, un lac sezonier unde a dispărut. Aici pista s-a bifurcat din nou, urmând fiecare ramură valea unui râu: una, râul Truckee (păstrăv) și cealaltă râul Carson . Traseul râului Truckee care a venit din vest prin deșertul Forty Mile (deșertul Forty Mile) și a ajuns la râul Truckee în astăzi Wadsworth (Nevada). Acest drum circula în amonte de râul Truckee până la lacul Donner , traversând Sierra prin Donner Pass (2.160m). Apoi a venit una dintre cele mai periculoase etape pentru vagoane, Emigrant Gap , o pantă cu o zonă aproape cu vedere la mare care trebuia coborâtă cu frânghii. În locul există o placă în memoria acestei întreprinderi:

„Primăvara anului 1845 a văzut primele vagoane acoperite trecând de munții din Sierra Nevada. Au părăsit această vale, au urcat pe creastă și s-au întors spre vest până la vechiul pas Emigrant. Vagoanele au fost coborâte cu frânghii în câmpia din Valea Ursului. Au urmat sute, înainte, în timpul și după goana după aur. Aceasta a fost o parte periculoasă a traseului funciar al emigranților. [1] "

Traseul Carson , cunoscut și sub denumirea de Ruta Carson River, a continuat spre sud prin deșertul Forty Mile, înconjurând capătul vestic al Carson Sink și ajungând la râul Carson aproape de actualul Fallon (Nevada). Drumul curgea în amonte de râul Carson și traversa creasta Sierra prin pasul Carson. Ambele trasee s-au încheiat la Fortul Sutter, unde se află astăzi Sacramento, California.

Traseul Beckwourth (cunoscut și sub denumirea de scurtătura Beckwourth, Beckwourth Cutoff ) a părăsit Traseul râului Truckee la Truckee Meadows (în prezent, Sparks, Nevada), continuând la nord până la Beckwourth Pass și apoi la vest, în actualele județe californiene Plumas, Butte și Yuba, în marea Central Valley, care se termină în Marysville, California.

Comanda rapidă Applegate-Lassen ( Applegate-Lassen Cutoff ) a părăsit traseul California lângă actualul rezervor Rye Patch și a trecut prin deșertul Black Rock și High Rock Gorge până la Lake Goose . Aici pista s-a despărțit, cu Lassen Shortcut continuând spre sud în valea Sacramento de-a lungul râului Pit; Traseul Applegate a continuat spre vest prin sud-estul Oregonului de-a lungul râului Lost și, în cele din urmă, până la Willamette Valley, Oregon, urmând Traseul Siskiyou ( Traseul Siskiyou ) din sud-centrul Oregonului până în Portland, Oregon.

Pictogramă lupă mgx2.svg Același subiect în detaliu: Oregon Trail .

Istorie

John Bidwell.

Primele explorări

Zona Marelui Bazin pentru care circula pista a fost explorată parțial doar în zilele imperiilor spaniol și mexican. În 1828-1829, Peter Skene Ogden , conducând diferite expediții ale Companiei Golful Hudson , a explorat o mare parte din valea râului Humboldt. În 1834, Benjamin Bonneville, un ofițer al armatei Statelor Unite, eliberat pentru a conduce o expediție la vest finanțat de John Jacob Astor , l-a trimis pe Reddeford Joseph Walker spre vest de la Green River (în prezent Wyoming), în misiunea de a găsi o pistă pentru California. Au existat două obstacole majore pe care pista a trebuit să le depășească: marele deșert al lacului sărat și traversarea munților Sierra Nevada . Walker a confirmat că râul Humboldt a fost o arteră naturală pentru traversarea Marelui Bazin.

Caravana Bidwell-Bartleson (1841)

În anii 1840, pista a început să fie folosită sporadic de primii coloniști. Primul grup care a folosit pista a fost condus de John Bidwell (1819-1900), care a plecat în 1841 împreună cu primul grup organizat, Partidul Bidwell-Bartleson, cu scopul de a ajunge în nordul Californiei prin râul Humboldt. Au urmat traseul Oregon până la Soda Springs (Idaho), unde au luat ruta sudică de-a lungul râului Bear, apoi spre vest, la nord de Marele Lac Salt, în căutarea unui traseu spre râul Humboldt. Lângă Beyond Pilot Peak au fost nevoiți să abandoneze carele, deși au ajuns la Humboldt la vest de actualul Elko, unde mai târziu va exista ramura cunoscută sub numele de Comanda rapidă Hastings. Au continuat de-a lungul râului până la bazinul său, au traversat deșertul spre sud, au ajuns la râul Walker, pe care au urcat pe Sierra în aceeași regiune în care Jedediah Smith o făcuse în 1828. Au traversat lângă actualul Sonora Pass și au coborât în ​​Valea San Joaquín, iar mai târziu au fondat Chico, în Valea Sacramento.

În ciuda faptului că nu a reușit în încercarea lor de a ajunge în California cu vagonul, grupul Bidwell - Bartleson a reușit să călătorească cu vite de-a lungul râului Humboldt, care va deveni principala arteră către California în anii următori. Au călătorit în jur de 3.700 km într-un singur sezon (vara și iarna), călătorind în jur de 25-30 km în fiecare zi timp de aproape cinci luni. Când a izbucnit goana după aur în 1849, drumurile pentru căruțe fuseseră create de-a lungul ambelor maluri ale râului Humboldt, de la Gravelly Ford la Humboldt Sink.

Doi ani mai târziu, în 1843, Joseph Chiles a urmat aceeași direcție.

The Stephens - Townsend - Caravana Murphy (1843)

În 1844, Caleb Greenwood (cca. 1763-c. 1850), deja cu optzeci de ani și multă experiență în regiune, împreună cu cincizeci de oameni, grupul Stephens-Townsend-Murphy, a condus prima caravană care a reușit să traverseze Sierra Nevada cu vreo patruzeci de vagoane. În timp ce conducea grupul pe Wyoming Emigrant Trail, Greenwood a sugerat că, în loc să urmeze sau să conducă spre sud spre Fort Bridger, caravana a abandonat drumul principal lângă râul Little Sandy și a mers spre vest prin Wyoming, de-a lungul râului. în valea râului Bear. Noua poștă a scurtat 85 de mile și a redus călătoria la 7 zile, dar a fost riscant, deoarece aproape 45 de mile au traversat o zonă fără apă. Grupul a traversat Sierra lângă Pasul Donner. Dintre cei cincizeci care au plecat, 52 au ajuns în California, deoarece au fost două nașteri în călătorie. La sosirea în California, grupul s-a stabilit la San José / Cupertino, unde Stevens Creek își poartă numele.

Drumul, care a evitat să treacă prin canionul râului Truckee , a câștigat popularitate după ce a fost detaliat într-o carte populară publicată de Joseph Ware în 1849. Ware a numit în mod eronat pista, Sublette Shortcut, de la Salomon Sublette, care a descris calea către l. Piesa a atins apogeul popularității în timpul goanei după aur din California, când nevoia de a ajunge acolo a depășit riscurile. Istoricii se referă acum la pistă drept scurtătură Sublette-Greenwood, în onoarea lui Greenwood. [2]

Caravanele Hastings (1846)

Comanda rapidă Hastings (în roșu), la sud de Marele Lac Salt.
Pasul Donner (1870).

În 1845, John C. Frémont (1813–1890) și Lansford Hastings (c. 1819–1870) au condus grupuri de câteva sute de coloniști de-a lungul drumului California. În anul următor, Hastings i-a convins pe unii dintre emigranți să-i urmeze „accesul direct”, care mergea spre sud de pista principală. Hastings scrisese o lucrare, Ghidul emigranților în Oregon și California , pentru a-i determina pe nord-americani să meargă în California în speranța că vor putea face o revoluție fără sânge, fiind numeric superiori mexicanilor. El a descris California în termeni exaltați și a oferit sfaturi practice pentru călătorii pe uscat. Contrar credinței populare, în cartea sa nu a promovat scurtătura care îi poartă acum numele, întrucât el a descris doar o posibilă urmă într-o singură propoziție:

„Cea mai directă rută ar fi părăsirea Oregon Trail, la aproximativ două sute de mile est de Fort Hall; de acolo, mergeți spre vest-sud-vest până la Salt Lake și de acolo continuați spre Golful San Francisco. "

( Hastings, p. 137-138. [3] )

Cu toate acestea, Hastings a publicat acest sfat înainte de a călători el însuși și nu era conștient de dificultățile cu care se confrunta în traversarea Munților Wasatch și a sălilor din vestul Utah.

Publicat la Cincinnati în primăvara anului 1845, îndrumările lui Hastings au afectat emigrarea în California, deși nu în măsura în care spera. În luna august a acestui an, Hastings și un grup mic au plecat în California, ajungând la Fortul Sutter în ziua de Crăciun. După ce a petrecut iarna acolo, Hastings a plecat din fort pe 11 aprilie 1846, îndreptându-se spre est cu un alt grup mic. El și doi tovarăși s-au oprit la râul Sweetwater, unde au așteptat sosirea emigrației anului. Un călător din est s-a trezit cu o scrisoare deschisă de la Hastings către emigranți, invitându-i să se reunească cu el la Fort Bridger. De acolo, Hastings a spus că îi va duce pe o pistă nouă, care va reduce considerabil timpul și distanța. Șaizeci până la șaptezeci și cinci de vagoane au călătorit cu Hastings prin această scurtătură și au ajuns în siguranță în California. Grupul Donner , care a venit după el, a pierdut mai mult de trei săptămâni în presupusa comandă rapidă peste Munții Wasatch. Au ajuns târziu în Sierra Nevada și au fost prinși de zăpadă. Dintre cei 89 de pionieri care au plecat, doar 48 au supraviețuit, după ce au trimis un grup în căutare de ajutor care trebuia să recurgă la canibalism.

Goana dupa aur

Fluierul emigranților va deveni o avalanșă după descoperirea aurului în California în 1848, același an în care Statele Unite au „dobândit” sud-vestul prin Tratatul de la Guadalupe Hidalgo . În lunile următoare anunțului public al președintelui James K. Polk despre descoperire la sfârșitul anului 1848, zeci de mii de mineri de aur s-au îndreptat spre vest, în căutarea de avere în ceea ce este cunoscut sub numele de goana aurului din California .

Traseul vestic era dificil și plin de potențiale pericole pentru cei neechipați. Nativii americani nu au fost principala problemă în primii ani de după descoperirea aurului în California, când afluxul de călători a crescut tensiunile dintre emigranți și populația nativă americană. Trecerile fluviale, cu multe înecări, boli și foamete au fost cele mai frecvente cauze de deces în lunga călătorie, iar pionierii au trebuit să fie bine pregătiți. În ciuda imaginii populare a filmelor de la Hollywood, majoritatea vagoanelor erau trase de boi în loc de cai din două motive simple: bouul era mai lent, deci dacă fugea noaptea era mai ușor să-l prinzi; în al doilea rând, când au început să le lipsească mâncarea - așa cum s-a întâmplat adesea în ultimele etape - ca mâncare, boul era o alternativă mai bună decât calul.

Patrimoniu

În timpul luptelor dintre războinicii din Kansas și Missouri, care au precedat Războiul Civil al SUA , cunoscut sub numele de Bleeding Kansas („Bloody Kansas”), punctele de plecare pentru convoaiele de vagoane spre vest s-au mutat spre nord, la Omaha (Nebraska). Drumul ramificator care l-a urmat pe John Frémont de la Westport Landing până la Valea Wakarusa, la sud de Lawrence, Kansas, a început să fie cunoscut în regiune sub numele de California Road .

O parte a liniei care traversează Nevada a fost utilizată de compania Central Pacific Railroad pentru construcția primei părți a căii ferate transcontinentale . În secolul al XX-lea, pista a fost utilizată pentru autostrăzile moderne, mai ales pe ruta națională 40 și apoi pe autostrada 80 . Șanțurile roților vagonului și câteva nume de emigranți, scrise cu unsoare pe osie, pot fi văzute în continuare în rezervația națională City of Rocks din sudul Idaho.

Notă

1. ^ "Primăvara anului 1845 a văzut că primele vagoane acoperite au depășit Munții Sierra Nevada. Au părăsit această vale, s-au înălțat până la creastă și s-au îndreptat spre vest către bătrânul Emigrat Gap. Vagoanele erau coborâte cu frânghii până la podeaua din Valea Ursului. Au urmat sute înainte, în timpul și după goana după aur. Aceasta a fost o porțiune periculoasă a traseului emigrantului terestru. " Text disponibil, cu numărul de epigraf 403, în: Copie arhivată , pe ceres.ca.gov . Adus la 7 iunie 2005 (arhivat din original la 16 aprilie 2005) .
  2. ^ Sublette Greenwood Cutoff , la wyoshpo.state.wy.us , Wyoming State Historic Preservation Office.
  3. ^ "Cea mai directă cale ar fi părăsirea rutei Oregon, la aproximativ două sute de mile est de Fort Hall; de acolo purtând vest-sud vest, până la lacul sărat; și de acolo continuând până la golful San Francisco ". (Hastings, p. 137-138).