Drumul de stat 212 din Val Fortore

De la Wikipedia, enciclopedia liberă.
Salt la navigare Salt la căutare
Drumul de stat 212
din Val Fortore
Fortorina
Strada Statale 212 Italia.svg
Denumiri ulterioare Drumul Provincial 41 SS 212 (de la Benevento la c.da Mosti) [1]
New Anas Road 278 ex SS 212 (Variante di Riccia) [1]
Drum nou ANAS 365 ex SS 212 (Varianta lângă pârâul Tappino) [1]
Molise Molise
Campobasso Campobasso
start Benevento
Sfârșit SS 87 la stația Ripabottoni-Sant'Elia
Lungime 90.900 [2] km
Furnizarea instituției DM 08/09/1958 - JO 254 din 20/10/1958, pp. 4025-4026 "Clasificare între drumurile de stat ale drumului numit« Val Fortore », în provinciile Campobasso și Benevento" [3]
Administrator Secțiuni ANAS : de la intersecția fostei SS369 până la granița cu Molise; de la graniță până la podul torențial Tappino (km 66,8); de la podul torentului Tappino (km 80,1) până la intersecția cu SS87 la Sant'Elia a Pianisi.
Secțiuni din provincia Benevento: de la Benevento la sensul giratoriu din districtul Mosti la intersecția SS 369.
cale
Locații servite Reino , Colle Sannita , Decorata , Riccia , Pietracatella , Sant'Elia a Pianisi
Intersecții principale SS 212 dir, SS 212 var Variante di Pietrelcina , SS 369 Appulo Fortorina , SS 625 of the Tammaro Valley , SS 17 of the Abruzzese Apennines and Appulo-Sannitico , SS 645 Fondo Valle del Tappino , SS 212 bis Santeliana , SS 87 Sannitica
Drumul de stat 212.png

Drumul de stat Val Fortore 212 (SS 212) este un drum de stat italian , parțial reclasificat ( Drumul Provincial 41 SS 212 (de la Benevento la c.da Mosti) [4] în provincia Benevento ), care se taie într-un sud-nord în direcția Sannio (Benevento și Molise), luându-și numele de pe valea formată de râul cu același nume , deși ajunge la el după ce a traversat bazinul hidrografic al râului Tammaro .

fundal

Traseul a fost stabilit ca drum de stat de către Ministerul Lucrărilor Publice (pe atunci ministru Togni ) cu un decret ministerial din 8 septembrie 1958, în conformitate cu legea 126/58, ridicarea drumurilor provinciale în calea dintre altoi cu drumul de stat 87 la aeroportul Ripabottoni, pentru Sant'Elia a Pianisi și Pietracatella până la drumul de stat 17 și de la același pentru Riccia, Colle Sannita, Reino, Pesco Sannita și Pietrelcina până la Benevento, cu legătură cu drumul de stat 88.

Porțiunea inițială a fost modernizată la un drum cu curgere rapidă și clasificată ca SS 212 dir, cu retrogradarea simultană a vechiului traseu la un drum provincial (pe care provincia l-a clasificat ca SP 41), în partea de traseu dintre Benevento și Pietrelcina , dată fiind importanța acestui ultim centru din punctul de vedere al turismului religios legat de lăcașurile de cult ale Sfântului Pio din Pietrelcina , chiar înainte de canonizare.

Pentru restul itinerariului, ideea unei artere care ar accelera călătoria de-a lungul văii Fortore, dând, de asemenea, un impuls economic zonei și lipsindu-i de izolare, datează cu mult înainte de 1996 [5] , când a fost elaborat în cele din urmă proiectul secțiunii dintre Pietrelcina și San Marco dei Cavoti . Noua arteră, construită de la zero și care nu adaptează vechiul traseu, deci destinat degradării, reprezintă ruta preferențială către SS 212, în timp ce deservește aceleași localități, până la intersecția cu SS 369 , de aici continuă în schimb de-a lungul director marcat de acest alt stat. În 2003 s-a dat undă verde lucrărilor [6] pentru ceea ce a fost apoi clasificat drept Variante di Pietrelcina care, după faza de licitație, au fost încheiate și, în 2012, a fost deschis tronsonul de la joncțiunea Pietrelcina la joncțiune Pesco Sannita ca precum și aproximativ încă 4 km până la ieșirea obligatorie în prezent, intersecție provizorie pentru San Marco dei Cavoti .

Trăsături reclasificate

• Drumul provincial 41 SS 212 (de la Benevento la c.da Mosti) : secțiune care a fost declasificată și este acum gestionată de provincia Benevento;
  • are o lungime de aproximativ 19,6 km, de la km 5,700 la intersecția cu SS 212 dir / var (sens giratoriu din cartierul Mosti, la intersecția Pietrelcina) la km 25,317 unde SS 369 (Graft of Reino) i se alătură; vândute autorităților locale din Campania și încă neeclasificate (începând cu 2020);
  • Drum nou ANAS 278 ex SS 212 (Variante di Riccia) : secțiune reclasificată împreună cu NSA 340 ex SS 17 (Variante di Riccia) în același timp cu construirea și deschiderea unei secțiuni la fundul văii pârâului Succida care evită trecerea urbană a Riccia; secțiunea reclasificată provine de la podul din localitatea Escamare, traversează orașul și se alătură NV la aceasta cu fosta SS 17 din localitatea Cantoniera (în timp ce noul traseu, în întregime SS 212 continuă în josul văii, primește fostul SS 17 și urmează o cale rectificată, înlocuind-o ca o clasificare, până la SS 645);
  • Drum nou ANAS 365 ex SS 212 (variantă lângă pârâul Tappino) .

cale

Drumul începe de la Benevento în via Valfortore la înălțimea unui pasaj superior al drumului de stat 372 Telesina și continuă spre nord alături de noul traseu cu curgere rapidă, cu care este conectat în districtul San Chirico. De aici continuă drept coplanar spre SS 212 pentru puțin mai puțin de un kilometru, apoi se îndepărtează de ea pentru a depăși marea curbă a căii ferate Benevento-Campobasso din cartierul Piano Borea, mai întâi cu un pas subteran și apoi cu o trecere la nivel , după care este din nou lângă noul traseu cu curgere rapidă și ajunge la sensul giratoriu al contradei Mosti, încă în municipiul Benevento. De la sensul giratoriu, drumul continuă apoi pe traseul istoric care ajunge în orașul Pietrelcina și continuă spre Pesco Sannita și Reino .

La intersecția Regatului, la scurt timp după kilometrul 25, drumul de stat 369 Appulo Fortorina (drumul provincial în perioada 2001-2018) se îndreaptă spre San Marco dei Cavoti și San Bartolomeo în Galdo , care ajunge și la drumul de stat 17, dar de fapt trecând prin valea Fortore, spre deosebire de SS 212, care, în ciuda numelui de Fortorina, nu traversează niciodată acest râu. Chiar la înălțimea Graft of Reino, secțiunea reclasificată se încheie și începe managementul ANAS, adică drumul către Val Fortore începe din 2018.

După răscruce, traseul continuă spre nord spre Colle Sannita , la porțile căruia, în localitatea Cappella del Carmine, se ramifică drumul provincial 100, fostul drum de stat 625 al Văii Tammaro pentru Circello , Campolattaro și Pontelandolfo . Traseul, încă în direcția nord, crește în altitudine și rulează de-a lungul micii așezări Decorata până în vârful dealului, la scurt timp după aceea, la înălțimea șeii Canala (805 m slm ), după care ajunge la graniță cu Molise la kilometrul progresiv de 49,670.

Aici drumul continuă prin pădurea Mazzocca , unde drumul provincial 101 Mazzocca di Riccia se ramifică și acționează ca o variantă a traseului pentru aproximativ 4,5 km, după care se reintegrează; între timp a ajuns la bazinul pârâului Escamare, afluent al Tappino . În localitatea Escamare, la periferia orașului Riccia , vechiul și noul traseu sunt împărțite, cu etapele lor progresive respective de 60 și 57 km: Ex SS 212 (sau SS Ex 212 în semne și NSA 278 în documente ) traversează cu un pod torentul Escamare, se ridică în satul Riccia și coboară înapoi la SP 162, tot o porțiune reclasificată, de data aceasta a SS 17. Traseul ANAS, pe de altă parte, continuă urmând torentul Succida la fundul văii printr-o serie de viaducte și terasamente , cu o variantă a zonei locuite din Riccia atât pentru SS 212, cât și pentru SS17, care conduce drumul de stat către nordul orașului, unde la km 62 primește același fost drum de stat 17 al Apeninilor Abruzzese și Appulo Sannitico (NSA 340 la kilometrul 254,7). Intersecția dintre cele două artere are loc în aval în raport cu joncțiunea traseului anterior și, dacă înainte era 212 să se alăture drumului de stat 17 după plecarea din Riccia și să îl urmeze pe acesta din urmă în întinderea comună în coborâre spre vale , acum fosta SS 17 primește această secțiune veche a 212 (NSA 278) și coboară spre vale pentru a-și continua calea comună, care a fost însă supusă rectificării și modernizării și în 2010 reclasificată ca SS 212, până la intersecția pentru Gambatesa la km 258 de la care fosta SS 17 continuă cu un traseu autonom spre est.

Drumul continuă până la km 66,8, unde se unește la un sens giratoriu cu drumul de stat 645 Fondo Valle del Tappino (km 22,280), unde traversează pârâul Tappino pe viaductul Sant'Anna și continuă pentru un scurt tratament; cu celălalt drum de stat îndreptat spre Campobasso , SS 212 își reia calea autonomă ca joncțiune a primului, continuând cu kilometrul inițial de la drumul progresiv 80.1. De aici traseul îl urmează pe cel original destul de fidel și devine mai sinuos, urcând dealul până la Pietracatella , unde trece trecătoarea cu același nume (725 m slm, la km 88.235 aprox). Apoi coboară pentru o mică distanță și continuă la jumătatea coastei spre Sant'Elia a Pianisi , pe care o traversează ca Corso Umberto I; aici, la km 94,85, i se alătură SS 212 bis, o rută alternativă pentru această ultimă porțiune, mai liniară și mai rapidă. Părăsește centrul locuit și coboară cu diverse curbe până la un complex de joncțiuni cu care este conectat pe o parte, din nou, la SS 212 bis, pe cealaltă cu drumul de stat 87 var Falcionina (vechiul traseu al 87 Sannitica care a devenit provincial și apoi reclasificat de ANAS ca NSA 523) și de la altul la Sannitica însăși, pe care se termină lângă stația Ripabottoni-Sant'Elia , la kilometrul progresiv 104.

Locații traversate

Vedere aeriană a zonei traversate de lacul Occhito

Lista schematică a locațiilor traversate (în italice cele ale vechiului traseu reclasificat, fără trecere urbană după construcția cu curgere rapidă):

• Benevento

Sfârșit SS 212 var
Administrator ANAS
Locații servite Benevento
Intersecții principale SS 372 Telesina , SS 212 din Val Fortore, SS 212 variante di Pietrelcina

Drumul începe la intersecția Benevento Ovest - Pietrelcina a SS 372 și ajunge la un portal de bifurcație cu SS 212 original, care aici este coplanar, la nivelul cartierului San Chirico. Printr-un traseu destul de neted și modern (o singură cale, două benzi fără treceri la nivel) se evită traversarea căii ferate Benevento-Campobasso pe care vechiul traseu a trebuit să o depășească și ajunge la intersecția pentru Pietrelcina , la a cărei ieșire se află sensul giratoriu al Cartierul Mosti, care leagă noul și vechiul traseu, acesta din urmă ajunge la Pietrelcina după aproximativ 4 kilometri. La nivelul joncțiunii, curgerea rapidă continuă fără întrerupere în SS 212 var.

De-a lungul traseului, indicatoarele care indică SS 212 și SS 212 dir.

Masa traseului

Strada Statale 212dir Italia.svg
Noua Fortorina (prima secțiune)
Tip Indicaţie km provincie
Semne de circulație italiene - roundabout.svg Rotonda dei Pentri
Drumul Provincial 153 Italia.svg Vitulanese - Semne de circulație italiene - station icon.svg Gară
prin Padre Pio
State Road 372 Italia.svg Telesina - Provincial Road 42 Italia.svg Șoseaua de centură vestică
- BN
Semne de circulație italiene - drum obișnuit. Svg Începutul secțiunii de derulare rapidă 0,0
AB-AZ-blau.svg Contrada san Chirico
Provincial Road 41 Italia.svg Fost Strada Statale 212 Italia.svg din Val Fortore
AB-AZ-blau.svg Strada Statale 212 Italia.svg Pietrelcina
Sfârșitul secțiunii de derulare rapidă
Semne de circulație italiene - roundabout.svg Contrada Mosti - Pietrelcina e Semne de circulație italiene - station icon.svg Stop
6.0
Semne de circulație italiene - drum obișnuit. Svg Continuarea secțiunii de derulare rapidă
State Road 212var Italia.svg Varianta Pietrelcinei

start SS 212 dir la sensul giratoriu al contradei Mosti
Sfârșit San Marco dei Cavoti la Strada Beneventana nr. 2
Lungime 15.574 [7] km
Ziua inaugurarii 2012 [8] (prima secțiune)
Administrator ANAS
cale
Locații servite Pietrelcina , Pesco Sannita , Fragneto l'Abate , Reino , San Marco dei Cavoti
Intersecții principale SS 212 din Val Fortore
Drumul de stat 212 var.png

Drumul de stat 212 var Variante di Pietrelcina (SS 212 var) este un drum de stat italian recent construit , care își ia numele din municipiul din care evită traversarea centrului urban.

Lucrări de construcție în 2009, între Fragneto Monforte și Pesco Sannita

Drumul reprezintă secțiunea care funcționează în prezent la noul Fortorina, o arteră care pe hârtie ar trebui să facă legătura între Benevento și valea Fortore , înlocuind traseele învechite ale drumului de stat 212 din Val Fortore și drumului de stat 369 Appulo Fortorina . În special, a fost aprobată construcția arterei până la joncțiunea San Marco dei Cavoti , pentru a curge chiar în fosta SS 369 [8] .

Prima parte a secțiunii în funcțiune a fost inaugurată la 28 martie 2012 [8] și își are originea la sensul giratoriu din cartierul Mosti, nu departe de stația Pietrelcina , de la secțiunea deja modernizată a SS 212, a cărei construcție a dus la o retrogradare a primei părți către drumul provincial (nr. 41); această parte inițială s-a încheiat provizoriu la joncțiunea Pesco Sannita , pe o lungime de 4.200 km. La 6 decembrie 2013 [9] a avut loc deschiderea tronsonului dintre joncțiunea Reino și sensul giratoriu de pe „drumul Benevento nr. 2” la porțile San Marco dei Cavoti, ultimul tronson pus în funcțiune în 2020.

Masa traseului

State Road 212var Italia.svg
Varianta Pietrelcinei
Tip Indicaţie km provincie
Semne de circulație italiene - drum obișnuit. Svg Strada Statale 212 Italia.svg din Val Fortore
5.7 BN
AB-AZ-blau.svg Piersică samnită
?
Semne de circulație italiene - station icon.svg Stația Cese - Contrada Francavilla
AB-AZ-blau.svg Pesco Sannita - Fragneto l'Abate
Semne de circulație italiene - station icon.svg Opriți - Provincial Road 104 Italia.svg Fragneto l'Abate - Drumul Provincial 103 Italia.svg Fragneto Monforte
AB-AZ-blau.svg Reino
Strada Statale 212 Italia.svg Reino - Colle Sannita Provincial Road 100 Italia.svg fost State Road 625 Italia.svg a Văii Tammaro Semne de circulație italiene - lacul râului mare icon.svg Oaza și Lacul Campolattaro
19.1
Semne de circulație italiene - roundabout.svg Drumul Provincial 51 Italia.svg fost Strada Statale 369 Italia.svg Appulo Fortorina
San Marco dei Cavoti - Foiano di Val Fortore - Drumul Provincial 56 Italia.svg Molinara
21.2

Notă

1. ^ a b c O parte a traseului declasificat.
  2. ^ Ajustarea taxelor și taxelor datorate pentru anul 2012 pentru publicitate rutieră , pe stradeanas.it , ANAS, p. 28.
  3. ^ Decret ministerial din 08/09/1958
  4. ^ Planul provincial de coordonare teritorială (partea structurală - Cunoștințe și cadru interpretativ) - Secțiunea A, Volumul A4 - Atașament n. 3: Harta rutieră a provinciei Benevento ( PDF ), pe sannioeuropa.com , Provincia Benevento, p. 132. Accesat la 28 mai 2019 (arhivat din original la 27 octombrie 2017) .
  5. ^ Comisia VIII - Raport de miercuri, 10 iulie 1996 , pe legislature.camera.it , camera.it, 90-92.
  6. ^ Anas Spa, consiliul de administrație dă undă verde unei noi variante a Fortorinei , pe stradeanas.it , ANAS.
  7. ^ Informații pe site-ul ANAS (selectați „Drumurile” și drumul în cauză) , pe stradeanas.it , ANAS.
  8. ^ a b c Campania, noua secțiune a variantei autostrăzii 212 deschisă circulației , pe adnkronos.com , Adnkronos.
  9. ^ Drumul de stat 212 „della Val Fortore” , pe www.lestradedellinformazione.it , ANAS . Adus la 4 septembrie 2020 ( arhivat la 3 septembrie 2020) .